Kommunestyret har enstemmig vedtatt at Bente Gravdal er ny rådmann i Lier kommune.

Gravdal har vært konstituert rådmann siden september, og tiltrer stillingen umiddelbart.

- Jeg er veldig glad for dette og takker kommunestyret for tilliten. Kommunen er en spennende arbeidsplass, jeg gleder meg til fortsettelsen, sier Gravdal.

Kjenner kommunen godt

54-åringen kom fra en stilling som avdelingsdirektør hos Fylkesmannen, og har tidligere vært kommunalsjef i Lier kommune i syv år.

- Vi har mye spennende på gang i Lier fremover, og jeg gleder meg til å ha Bente Gravdal med på laget videre. Hun kjenner kommunen godt, og vi er glad for å ansette en med hennes bakgrunn, sier ordfører Gunn Cecilie Ringdal.

Kommunestyret vedtok ansettelsen tirsdag kveld.

Bente Gravdal er fra Tranby i Lier, og har røtter både fra mors- og farssiden fra Lier. Hun har tidligere jobbet i skolevesenet i mange år, blant annet som lære og rektor før hun ble kommunalsjef i Lier.