Ny «look» på kommunens nettside

Slik ser den nye forsiden ut i fullversjonen til www.lier.kommune.no
Fire år etter forrige store oppdatering har Lier kommune sin nettside fått en designmessig oppdatering, både på forsiden og i nyhetsartiklene.

- Vi har over 20.000 besøk på nettsiden til Lier kommune hver måned. Nå kan vi benytte sjansen til å vise frem noe av det fine ved Lier, sier Marianne Woldstad, kommunikasjonssjef i kommunen.

Nå er den nye forsiden lansert. Endringen innebærer at det legges et landskapsbilde fra Lier øverst i fullversjonen. Bildet skal byttes ut noen ganger i året for å stå til årstidene.

Dette fine bildet, fotografert av Vibecke Storhaug, pryder forsiden til Lier kommune nå.

Bruk kalenderen!

I tillegg til bildemuligheten er det nå en egen fane for «politikk og samfunn». Kalenderen «hva skjer i Lier» er løftet frem på forsiden. Her er det mulig for liunger å følge med på hva som skjer av aktiviteter i Lier – og til selv å legge inn aktiviteter inn i kalenderen.

- Vi tror at kalenderen kan bli interessant for flere når vi løfter den frem og gjør den mer synlig. Sammen med bildefunksjonen vi nå får på forsiden, skal den bidra til å vise frem mer av hva kommunen har å by på, sier hun.

Tidligere i sommer ble de nye artikkelsidene lansert. I tillegg til en ny layout gir de nye sidene også muligheter for å vise flere bilder i samme artikkel.

- Grunnen til endringene i artikkelmalen er at vi ønsker muligheten til å bruke flere bilder i sakene våre. Det er mye kommunikasjon i bilder, og de kan hjelpe oss til å formidle mer i sakene vi skriver.

Kommunikasjon med innbyggerne er viktig

Kommunikasjonssjefen forteller at artikkelmalen også er viktig for hvordan kommunen når frem for eksempel på Facebook og Twitter.

Nye digitale medier gir helt nye muligheter for medvirkning og toveiskommunikasjon med innbyggerne.

- Når vi klarer å formidle på interessant stoff på en god måte til liunger, blir det også lettere for oss å nå flere med viktig informasjon når vi trenger det. Og å få avgjørende innspill i viktige saker, sier hun.

Gi gjerne tilbakemeldinger

Det kan hende det er litt ustabilitet på sidene i en overgangsfase.

Finner du feil, eller ser noe som åpenbart må rettes opp, er vi takknemlig for at du melder fra til oss. Skriv da gjerne en epost til gronnelier@lier.kommune.no, så ser vi på det så fort som mulig.

Har du fine naturbilder fra Lier i god kvalitet du mener kan egne seg til forsiden vår, send dem gjerne til samme epostadresse.

Vi håper de nye endringene faller i smak!

Sjekk ut kommunens nye utleieportal