Finn frem skøytene - nå er det gode skøyteforhold i Lier!

TOPP SKØYTEIS: Brødrene Vegard (12) og Ole (8) Hennum er ivrige iskrigere i Lier.
I Lier er det minst 18 gode grunner til at du bør finne frem skøytene. Har du ikke skøyter – så kan du låne gratis hos BUA Lier.

Rundt forbi i Lier er det mange skøytebaner som brukes flittig av både unge og eldre.

Ansatte i Lier kommune står for brøyting, kosting og vanning av 11 baner. I tillegg brøytes/kostes det etter behov på sju andre baner som blir vannet på dugnad.

Det er en skøytebane ved hver barneskole i Lier: Gullaug skole, Høvik skole, Egge skole, Hegg skole, Oddevall skole, Sylling skole, Hallingstad skole, Heia skole, Hennummarka skole og Nordal skole. I tillegg det ved Lierbyen ungdomsskole, Bjørkesvingen, Haskoll, Eikenga, Fagerliåsen, Reistad, Linneslia og Høvik terrasse.

Mange muligheter

Det betyr at det er totalt 18 skøytebaner med gode forhold – så mulighetene er mange for de som liker å gå på skøyter. Så finnes det helt sikkert noen flere private skøytebaner også.

Kommunens dyktige ansatte preparerer akebakker på Eiksetra og i Friskollen (rett i nærheten av Akebakken barnehage på Tranby).

Du kan låne gratis hos BUA

Har du ikke utstyret som skal til? Ta en tur innom BUA Lier, enten i Lierbyen eller på Tranby – der er det mye utstyr som du kan låne – helt gratis!

Her kan du se hva slags utstyr BUA Lier har