39 av 80 ansatte hos Jacobsen Elektro Gruppen på Lierstranda deltar i årets Sykle til jobben-aksjon.

- Vi har vært med i Sykle til jobben i mange år, men det er først de seneste årene vi har gjort litt mer ut av det internt hos oss, forteller HR manager Hilde Lyngar Thorkildsen hos Jacobsen Elektro Gruppen på Lierstranda.

Halvparten er med

Da startskuddet for Sykle til jobben-aksjonen gikk onsdag 19. april, hadde bedriften et kickoff-arrangement. Nå er 39 av de omlag 80 ansatte med i Sykle til jobben. I tillegg til hovedpremien som de kan vinne i den landsdekkende og regionale konkurransen, lokker bedriften med egne premier til både lag og enkeltpersoner.

- Når Sykle til jobben-aksjonen er ferdig i juni så har vi en tilstelning hos oss fredag 16. juni der vi blant annet deler ut premie til den gruppen og enkeltpersonen som har syklet lengst, vi deler ut premie til den som har hatt flest økter – og vi trekker også ut en premie helt tilfeldig til en av deltakerne. Så vi gjør også noe ut av dette internt, og merker at det bidrar til litt kollegial kniving mellom lagene, smiler Lyngar Thorkildsen.

Liker konseptet

For å støtte opp om det sosiale aspektet, kjører bedriften også en bordtenniskonkurranse der finalekampen legges til Sykle til jobben-finalearrangementet i juni.

- Vi liker Sykle til jobben, spesielt at det er mulig å registrere andre aktiviteter enn turer til og fra jobb. Det gjør at flere av våre ansatte kan være med. I tillegg er det enkelt og greit å melde seg på, og et pluss at det er gratis for de som bor og jobber i Lier, forteller Hilde Lyngar Thorkildsen i Jacobsen Elektro Gruppen.

Plass til mange flere

Miljørådgiver Ingebjørg W. Tofte i Lier kommune er imponert over engasjementet til de ansatte hos Jacobsen Elektro, og håper flere bedrifter i Lier får øynene opp for Sykle til jobben-aksjonen.

- Det er fortsatt ikke for sent å melde seg på. Vi har plass til mange flere, og oppfordrer spesielt det private næringslivet til å melde seg på, sier Tofte.

For mer informasjon om Sykle til jobben-aksjonen – gå inn på www.sykletiljobben.no

Her er et knippe sykkelivrige ansatte fra Jacobsen Elektro Gruppen.