Brygger du på en god gründeridé eller kjenner du noen som gjør det? Kom til Lierbyen 28. mars!

På Svensefjøset 28. mars er du velkommen til å dele dine tanker og ideer om hvordan vi kan få til et gründermiljø i Lierbyen.

Vårt mål er at arrangementet skal bidra til å realisere strategisk næringsplan. Vi håper å få innspill og treffe engasjerte gründere som vil være med å få til en gründerlandsby i Lierbyen.

Lier kommunes mål er å tilrettelegge for fremtidsrettet næringsliv som bygger opp under en grønn og sunn livsstil – og et grønt og sunt næringsliv. Lierbyen gründerlandsby er i støpeskjeen – hvordan kan vi sammen realisere den?

Meld deg på her!

Tid: 28. mars klokken 16.30-18.30. Dørene åpner klokken 16.00.
Sted: Svensefjøset, Heggveien 5, Lierbyen

Program for ettermiddagen:

Kl. 1630: Velkommen v/ordfører i Lier, Gunn Cecilie Ringdal

Kl. 1640: Innovasjon og etablering v/Tor Haugnes, høyskolelektor, institutt  for strategi ved BI

Kl. 1715: Hvordan drive frem gründermiljø? Håkon Iversen fra SoCentral, og Øystein Hærem fra Slemmestad Brygge AS deler erfaringer

Kl.1735-1800: Idébrygging og mingling

Kl. 1800-1830: Paneldebatt: Hvordan få til en gründerlandsby i Lierbyen? Digitale eller fysiske møteplasser? Hva skal til for at vi lykkes sammen?

I panelet:

• Erik Jølberg, Tess-gründer og eier
  • Grete Karin Berg, regiondirektør NHO Buskerud
  • Melinda Hennum, Gründerpikene
  • Ole Jørgen Flått, produksjonsselskapet Tickgarden AS og engasjert innflytter

Etter debatten kan de som ønsker det, fortsette å brygge på gode ideer i bryggeriet på Svensefjøset. Resten av oss går på konsert med Unni Wilhelmsen og Henning Kvitnes på Lier kulturscene.

Dersom du melder deg på seminaret, får du anlending til å kjøpe en konsertbillett til en billigere penge - forutsatt at det er billetter igjen.

Velkommen til en morsom og kreativ ettermiddag!

Arrangører er Lier kommune, Næringslivsforeningen i Drammensregionen, Lier næringsråd og Svensefjøset.