På andre og tredjeplass kom Asker og Drammen kommuner med sine filmbidrag.
Stadig flere kommuner velger å bruke film for å nå ut til innbyggerne sine med ulike temaer.
Programvareselskapet Framsikt overrakte nylig pris til Lier for filmen kommunen lagde om rådmannens budsjettforslag.
- Dette var en veldig hyggelig overraskelse. Å kommunisere engasjerende og forståelig om dette temaet kan være en utfordring. Da er det veldig gøy når det blir lagt merke til, sier kommunikasjonssjef Marianne Woldstad i Lier kommune.
Framsikts kåring har tatt utgangspunkt i de 52 kommunale kundene selskapet har.
Blant disse har ni av kommunene laget film i forbindelse med årets budsjett.
I vurderingen het det at Lier kommunes bidrag hadde et kort og konsist budskap og vant med god margin.
Økonomisjef Øystein Granheim var tilstede for å motta prisen som ble utdelt på Framsikts arrangement på Gardermoen.
I budsjettfilmen til Lier kommune fremhever rådmann Bente Gravdal at kommunen står overfor utfordringer fremover.
Samtidig presenterer kommunalsjefene i kommunen de viktigste satsingene for årene som kommer.
- Filmen er ment å gi et raskt overblikk til flere enn de som normalt vil sette seg inn i kommunens budsjett. Digitale medier gir oss helt nye muligheter til å nå ut til folk, og film kan være et godt format for å treffe mange, forteller Marianne Woldstad.
Lier kommune har laget og publisert flere filmer om ulike temaer i sine digitale flater.
I løpet av 2018 var det en film om trivselsassistenter på Liertun sykehjem som var den mest populære i kommunens kanaler.
Filmen ble likt og kommentert over 1000 ganger og nådde nærmere 25.000 personer.
Slik ser prisen ut.
Marianne Woldstad er kommunikasjonssjef i Lier kommune.