Velkommen til markering av frigjørings- og veterandagen

8. mai feirer vi friheten og hedrer norske veteraner fra andre verdenskrig og frem til dagens inter­nasjonale operasjoner. Vi inviterer til kransenedleggelse ved Frogner kirke, og påfølgende lunsj for veteraner som bor i Lier.

Siden 1945 har over 100 000 nordmenn tjenestegjort i rundt hundre internasjonale operasjoner verden over.

I 2011 etablerte regjeringen veterandagen. Denne ble samkjørt med frigjøringsdagen, som fikk navnet frigjørings- og veterandagen.

Kransenedleggelse ved bautaen

Denne dagen markeres med kransenedleggelse ved ordfører Kjetil Kivle, taler og musikk ved bautaen ved Frogner kirke klokken 12.45 onsdag 8. mai 2024.

Representanter for Norges veteranforbund for internasjonale operasjoner (NVIO) og Forsvaret deltar.

Inviterer til veteranlunsj

Etter kransenedleggelsen inviterer Lier kommune til veteranlunsj på Haugestad i Lierbyen klokken 13.30.

Vi håper å kunne samle flest mulig av veteraner fra Lier denne dagen, og ber om påmelding til yngvild.mehren.nystrom@lier.kommune.no innen onsdag 1. mai 2024 av hensyn til matbestillinger.

Vi ber om at dere ved påmelding opplyser om eventuelle matallergier.