Ingrid Bjerring er ansatt som ny kommuneoverlege i Lier kommune.

Bjerring overtar jobben som kommuneoverlege etter Kristian Krogshus, som i fjor høst gikk over til en stilling som assisterende fylkeslege i Buskerud.

Fra fastlege til kommuneoverlege

Ingrid Bjerring kommer fra en jobb som fastlege i Ringerike, og har tidligere gjennomført turnustjenesten både i Gamvik kommune i Finnmark og Drammen sykehus. Hun har derfor med seg ballast både fra kommunal virksomhet og sykehus inn i jobben som kommuneoverlege.

- Da jeg jobbet i Finnmark fikk jeg god erfaring fra den kommunale helsetjenesten. Der fikk jeg sjansen til å involvere meg i stort og smått, sier den nye kommuneoverlegen.

- Midt i blinken

Hovedinteressen hennes har alltid ligget på allmenn- og samfunnsmedisin.

- Jobben i Lier traff interessefeltet midt i blinken og jeg føler meg heldig og glad som fikk stillingen. Jeg gleder meg veldig til å komme ordentlig i gang i Lier. Jeg har allerede møtt fastlegene og ser frem til å få et godt og konstruktivt samarbeid med dem. Nå starter jobben med å bli kjent med hele organisasjonen, det gleder jeg meg til. Jeg har blitt tatt veldig godt imot, sier Ingrid Bjerring.

31-åringen er gift, har tre barn og er bosatt i Asker. Hun er for tiden i barselpermisjon og jobber en dag i uken på rådhuset i Lierbyen.

Fra 1. mars er hun i gang for fullt som kommuneoverlege i Lier.