Arbeidet med helse-, omsorgs- og velferdsplanen

Planen med en ny helse- omsorgs- og velferdsplan for Lier kommune er å kunne tilby innbyggerne kvalitative, behovstilpassede og effektive kommunale tjenester i årene som kommer.

Kommunen ønsker åpenhet og involvering i prosessen og inviterte derfor i mai måned til et åpent møte med innbyggerne.

Åpent møte

3. mai inviterte kommunen til et åpent møte med innbyggerne for å motta innspill i planprosessen. Vi ønsket særlig å få belyst hva innbyggerne mener er behovet for kommunale tjenester nå - og i fremtiden, og hva de tenker er viktig i det foranstående arbeid med planen.

Det kom mange gode innspill som ga anledning til refleksjon, særlig innen området boliger for funksjonshemmede og planlegging for fremtidens kommunale tjenester.

Samling

19. mai 2017 hadde kommunen en felles samling for de aktuelle kommunale virksomhetene der det ble drøftet behov og utfordringer fremover som bør være en del av planen.

Områder som fikk særlig oppmerksomhet var boligstrategi, livsmestring, samhandling på tvers av kommunale virksomheter, kompetanse, behovet for utvikling av gode velferdstekniske løsninger. Det ble påpekt at de kommunale tjenestetilbudene må samsvare med behovene til brukerne.

Bilde fra samlingen på Lier Bygdetun.

Sist oppdatert: 04. juli 2017