Ledsagerbevis

Gå til

Hva er et ledsagerbevis?

Ledsagerbevis er en ordning som gir funksjonshemmede mulighet til å ta med seg en ledsager uten ekstra kostnader på offentlige kultur-og fritidsarrangement og på transportmidler der ordningen aksepteres.

Kortet gir ledsager fri adgang til de steder og arrangementer som aksepterer ordningen. Den funksjonshemmede som er eier av beviset betaler selv gjeldende inngangspris. Kortholderen velger selv sin ledsager og kan ha ulike ledsagere.

Ledsagerbeviset gjelder i hele landet der arrangører, transportselskap eller institusjoner som krever inngangspenger har akseptert ordningen. Ledsagerbevis er ikke en lovpålagt ordning, men er en frivillig ordning som kommunene kan innføre.

Søknadsskjema

Ledsagerbevis gis etter søknad. 


Utfylt søknadsskjema og passfoto sendes til Lier kommune, Postmottak, postboks 205, 3401 Lier.

For mer informasjon kontakt servicetorget på telefon 32 22 01 00.

Søknadsskjema

Sist oppdatert: 10. mars 2020

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

hva forsøkte du å finne?