Alle IP-adresser blir anonymisert, slik at det ikke er mulig å identifisere brukere.

Det gjøres i tråd med den nye loven om elektronisk kommunikasjon som trådde i kraft 1. juni 2013.

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker lier.kommune.no.

En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson.

Lier kommune bruker derfor Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

Ettersom alle IP-adresser blir anonymisert, er det ikke mulig å identifisere brukere av våre nettsider.

Se personverkerklæringen som du finner på Lier kommune sin nettside