Ny kommunalsjef for steds- og samfunnsutvikling

Foto: Lier kommune og Ann Kristin Støveren, Futuria
Knut Kjennerud (60) er ansatt som ny kommunalsjef for området steds- og samfunnsutvikling

Knut er 60 år, bosatt i Oslo og er i dag enhetsleder for samfunnsutvikling i Ringerike kommune med ansvar for næringsutvikling, eiendomsutvikling, beredskap, samferdsel og kommuneplan.

Knut Kjennerud har vært i Ringerike kommune siden 2018, hvor han har vært enhetsleder for areal og byplan, regionkoordinator for Ringeriksregionen, enhetsleder og konstituert kommunalsjef for strategi og utvikling og nå altså enhetsleder for samfunnsutvikling. Ellers har Knut bakgrunn som sivilingeniør, med en Master of management på toppen fra BI.

Fra 1989 og frem til 2018 jobbet han i Teledirektoratet/Telenor-konsernet i ulike lederroller innenfor teknisk, bygg og anlegg samt supply chain.

- Knut Kjennerud har bred og lang erfaring, og jeg ser frem til det han kan tilføre Lier kommune i rollen som kommunalsjef for steds- og samfunnsutvikling, sier kommunedirektør Sikke Næsheim.   Etter planen tiltrer han som kommunalsjef i Lier 1. oktober.