Siste innspurt før valgdagen

Rigging: Lars Kornerud (t.v.) og Lars Lysaker fra Lier kommunes serviceteam sørger for å kjøre alt utstyret til valglokalene.
Det er mange som står på for at valget skal gå riktig for seg i Lier kommune.

– Det har vært en hektisk tid.

Og det er ikke over for Lars Kornerud i Lier kommunes serviceteam helt ennå. Denne helgen er innspurten til valgdagen mandag 11. september, og fredag morgen lastet Kornerud og kollega Lars Lysaker opp valgmateriell for å kjøre til Folkvang på Egge.

I løpet av dagen skal stemmeurner, stemmesedler og avlukker kjøres ut til de ti valglokalene. Materiellet har blitt nøye håndtert og sortert på rådhuset før Kornerud og Lysaker henter det.

– Det er mange som er i sving for å få gjennomført valget, men de fleste har vært med på dette før. Vi hjelper hverandre der det trengs, sier Kornerud.

Siden 10. august har det vært stadige opp- og nedrigginger av forhåndsstemmesteder rundt i kommunen. Nå gjenstår jobbing i helgen, og selvfølgelig på selve valgdagen mandag før Kornerud og Lysaker kan si seg ferdig med atter et godt gjennomført valg.

På valgdagen

På valgdagen 11. september kan du avlegge din stemme mellom klokken 09.00 og 21.00. I Lier kommune er det ti valglokaler å gå til.

• Egge - Folkvang
  • Gullaug - Gullaug skole, gymsalen
  • Hallingstad - Tranby skole, kantina
  • Hegg - Hegghallen
  • Hennummarka - Hennummarka skole, gymsalen
  • Høvik - Høvikhallen
  • Lierskogen - Heiahallen
  • Nordal - Nordal skole, gymsalen
  • Sjåstad - Oddevall skole, gymsalen
  • Sylling - Syllinghallen

Viktig informasjon om valglokalet på Egge

For deg som skal avgi stemme på Egge er det viktig å merke seg at valglokalet i år er flyttet fra Egge skole til forsamlingslokalet Folkvang.

– Grunnen til dette er at Egge skole er under renovering, sier Charlotte Oland Liseth, valgadministrator i Lier kommune.