Har du allerede tråkket i gang årets Sykle til jobben-aksjon?

20. april gikk startskuddet for den landsomfattende aktivitetskonkurransen Sykle til jobben, og vi utfordrer alle liunger til å delta – også uten sykkel.

Lier kommune sponser deltakeravgiften for alle som bor eller jobber innenfor kommunegrensene våre. Konkurransen strekker seg fra 20. juni og helt til 18. juni, og du kan når som helst registrere deg for oppstart.

- Ta utfordringen og tenk gjennom: Hvilke muligheter har du? Om ikke hver dag – kan du gå eller sykle til jobb en eller to dager i uka? Har du ikke mulighet til å ta hele strekningen kan du kanskje gå eller sykle de siste kilometerne til jobb, oppfordrer Sverre Arneberg Fredriksen i Lier kommunes avdeling for kultur og fritid.

All aktivitet teller

Sykle til jobben er Norges største og eldste aktivitetskampanje og arrangeres av Norges Bedriftsidrettsforbund. Målet med aksjonen er å få flere til å velge en aktiv reisevei til og fra jobben og en mer aktiv livsstil generelt.

Aksjonen melder selv om at drøye 35.000 nå er registrert påmeldt, og spekulerer i om det kan være Norges største idrettsarrangement i 2021.

- Sykle til jobben-aksjonen er en fantastisk mulighet til å skape en fysisk aktiv arbeidsplass. Dette er en aktivitetskampanje som går over ni uker og passer for alle, sier Fredriksen, som minner om et viktig poeng for aksjonen:

- All aktivitet teller i Sykle til jobben. Gå inn på www.sykletiljobben.no for å lese mer og melde deg på, avslutter Fredriksen.

Her kan du melde deg på Sykle til jobben