Tilskuddsordninger i Lier kommune

Nå kan frivillige lag og foreninger i Lier søke om midler for videre drift og virke. Søknadsfristen er 15. april. Vi minner også om den nasjonale tilskuddsportalen med over 2700 søkbare tilskudd.

Frivillige organisasjoner for barn og unge, idrettslag med eget idrettsanlegg eller private samfunnshus og forsamlingslokaler kan søke på tilskuddene.

Søknadsfristen er 15. april, og du må sende inn en skriftlig søknad.

Søknadsskjemaet sendes til Lier kommune ved Kultur og fritid på e-post: marianne.finnerud.lie@lier.kommune.no.

Søknadsskjemaet finner du her

For mer informasjon, les mer om de ulike tilskuddene som finnes lenger ned i saken.

Driftstilskudd til frivillige organisasjoner i Lier

Driver du en frivillig organisasjon i Lier som har aktiviteter for barn og unge, og har minst ti medlemmer i målgruppen kan du innen 15. april søke om tilskuddsordninger til din organisasjon.

Her kan du lese mer om retningslinjer for driftstilskudd til frivillige kultur-organisasjoner.

Spørsmål kan rettes til Helle Moe Johnsen. Telefon: 32 22 02 50. E-post: helle.moe.johnsen@lier.kommune.no.

Driftstilskudd til private idrettsanlegg

Idrettslag i Lier som har egne idrettsanlegg kan søke om tilskudd til drift av disse årlig. Tilskuddsordningen følger regler fastsatt av kommunen etter forslag fra idrettsrådet. Idrettsrådet godkjenner også den årlige fordelingen. Søknadsfristen er 15. april.

Spørsmål kan rettes til:

Tilskudd til private samfunnshus og forsamlingslokaler

Tilskuddet skal dekke prioriterte investeringsbehov og bidra til mer bærekraftig og robust drift. Hus med dokumentert aktivitet og stor lokal dugnadsinnsats prioriteres. Søknadsfrist er 15. april.

For mer informasjon og veiledning kontakt:

Helle Moe Johnsen på telefon: 32 22 02 50 eller e-post: helle.moe.johnsen@lier.kommune.no.

Tilskuddsportalen

Kommunen er også medlem av tilskuddsportalen med over 2700 søkbare tilskudd. Tilskuddsportalen er en ny tjeneste som fra 2019 er gjort tilgjengelig for foreninger i Lier via et abonnement som kommunen har tegnet. Portalen gir oversikt over alle tilskuddsordninger som kan være aktuelle for foreningslivet, med unntak av de rent kommunale som du finner over.

Her finner du Tilskuddsportalen.