To koronarelaterte dødsfall ved Liertun

I helgen døde to pasienter ved Liertun. Begge var smittet med korona. - Mine kondolanser går til de pårørende, sier ordfører Gunn Cecilie Ringdal.

Totalt er nå 9 ansatte og 9 pasienter ved Liertun smittet. Det er også en ansatt og en pasient ved Fosshagen som er smittet.

18 nye smittede i helgen

I løpet av helgen ble det rapportert om 18 nye koronasmittede i Lier. Totalt er nå 77 liunger smittet. Blant de nye smittede er en lærer ved Hegg skole. Læreren bor ikke i Lier. Læreren har ikke vært i kontakt med andre tilknyttet Hegg skole mens vedkommende var smittsom. Det blir derfor ikke iverksatt karantene for elever eller øvrige ansatte ved skolen.

Smittesituasjonen i Lier per 9. november:

• Samlet har 164 personer i Lier fått påvist smitte siden starten av mars.
  • 84 er friskmeldt.
  • Tre dødsfall.
  • 77 personer er smittet per 9. november.
  • Ingen er innlagt på sykehus.

Vurderer tilpasninger i forskriften

5. november vedtok kommunestyret en forskrift med regler for å forhindre koronasmitte i Lier. Kommunen jobber nå med en ny vurdering av noen av reglene for å samordne med nabokommunene våre og se våre tiltak i lys av smittesituasjonen i Lier.

- Kriseledelsen vil i lys av dette også gjøre en grundig vurdering av tiltakene som rammer breddeidretten for barn og unge, sier ordfører Gunn Cecilie Ringdal.

Kommunen har også fått mange spørsmål om treningssentre i Lier kan holde åpent, og vi vil med dette varsle at de blir stengt i forbindelse med at vi nå reviderer forskriften. Dette betyr at treningssentre i Lier må holde stengt fra midnatt natt til tirsdag 10. november og i første omgang frem til 1. desember.