Har du en sofa som kan passe inn her? Da vil Lier kommune gjerne høre fra deg.

Lier kommune innreder i disse dager et gründerlokale i Lierbyen. Lokalene gjøres klare med kontorfasiliteter til fritt bruk av liunger som trenger et sted for nye og innovative tanker.

-Med gründerlokalene vil vi skape et miljø hvor gründere kan samles og ha gode arbeidsforhold fra start. Håpet er at noen av Lier fremtidige arbeidsplasser skal skapes her, sier ordfører Gunn Cecilie Ringdal.

Gjenbruk for kreativitet

I god gjenbruks-ånd søker kommunen nå etter en sofa eller sofagruppe til lokalet. Sofaen skal supplere de nyoppussede kontorlokalene som består av seks kontorplasser, og møterom med storskjerm og kjøkkenkrok. Sofaen skal være på plass før åpningen av lokalet i Lierbyen 9. januar.

- Det er unødvendig å kjøpe alt nytt når vi vet folk har mye fint vil bli kvitt. Dessuten finnes det mye sjel i ting som har levd litt, så kanskje kan noe slikt bidra til enda litt kreativitet i rommet, smiler Ringdal.

Hun forteller at det meste av sofaer i god stand er av interesse, og utelukker ikke at kommunen betaler noen hundrelapper der det trengs.

- Det viktigste er at sofaene er greie å sitte i, og at de kan gi lokalene en hyggelig krok til avslapping og innovative tanker.

Send melding på Facebook

Plassen sofaen eller sofaene er romslig, og egner seg godt for tre pluss to eller to pluss to-setere.

- Send en melding til Lier kommune på Facebook hvis du har noe. Så kommer noen fra kommunen og henter den hvis den ser ut til å passe, sier Ringdal.