Kunstner i Lier deltar på Kunst rett vest

Kunstneren Anne-Britt Rage blir å treffe på Nordal skole.
Anne-Britt Rage holder åpent atelier på Nordal skole 13. – 14. oktober.

Kunst rett vest er en årlig kunstrunde hvor juryerte billedkunstnere og kunsthåndverkere fra Vestregionen inviterer publikum til sine atelierer og verksteder. Samtidig vises en fellesutstilling. Kunst rett vest åpner offisielt onsdag 10. oktober.

Eneste i Lier

Anne-Britt Rage er den eneste kunstneren i Lier som er påmeldt i 2018. Hun holder åpent atelier på Nordal skole helgen 13. – 14. oktober.

Prosjektet med atelier på Nordal skole er et pilotprosjekt som kultur og fritid i Lier kommune utvikler i samarbeid med skolen som et såkalt DKS-prosjekt (Den kulturelle skolesekken).

Nordal skole har ledige lokaler og gjennom å tilby lokaler til en kunstner er tanken at skolen, lærere og elever kan få mye ut av å bli involvert i en kunstnerisk prosess – og få innblikk i hvordan en kunstner arbeider.

Elever bidrar

I løpet av høsten starter Anne-Britt Rage opp med et prosjekt sammen med elevene på Nordal skole. Prosjektet heter «Vennskapens laboratorium».

Elevene skal jobbe sammen med kunstneren på atelieret hver fredag resten av skoleåret. Resultatet skal bli en del av utsmykningen i gangene på skolen.

ContaInerkunst på Lierstranda

Senere i oktober, nærmere bestemt lørdag 20. og søndag 21. oktober, blir det Kunst rett vest-helg på Lierstranda.

Anne-Britt Rage skal sammen med kunstnergruppen 9 rivers presentere det nyutviklede prosjektet «The Stream of Conciousness». En av containerne i området skal fylles med kodede lysdioder som skal gi publikum en følelse av å være midt i en strøm full av morild og tidevann.

Gruppen 9 rivers består av kunstnere fra Norge, New Zealand og Australia.