Tirsdag 6.oktober ble Gunn Cecilie Ringdal (H) valgt til ny ordfører i Lier kommune.

Det skjedde under det konstituerende møtet for kommunestyret i Lier kommune 2015-2019.

- Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på oppgaven som Liers nye ordfører. Jeg lover engasjement og handlekraft for en trygg utvikling av Lier, sier Gunn Cecilie Ringdal (35).

Klikk på bildene, så blir de større

Overtok kjedet: Gunn Cecilie Ringdal overtok ordførerkjedet fra Helene Justad.

Bredt engasjement

Til tross for at hun er ny i ordførervervet, har 35-åringen bred politisk erfaring. Hun har blant annet vært medlem av kommunestyret og en rekke utvalg i Lier kommune i tre perioder. Ringdal har også sittet som fylkestingsmedlem og utvalgsmedlem i Buskerud fylkeskommune.

- Jeg vil blant annet jobbe for at barn og unge får en god barndom, at eldre får kvalitet i tjenestene og ta på meg ombudsmannrollen når det er nødvendig, fortsetter den nyvalgte ordføreren.

Gunn Cecilie Ringdal er utdannet jurist, og kommer fra en stilling som advokat i advokatfirmaet Svensson Nøkleby i Drammen. Hun er gift og har to barn.

To nye utvalg

Brynhild Heitmann (KrF) ble valgt til ny varaordfører. Denne perioden får Lier kommune to nye politiske utvalg. Tjenesteutvalget deles nemlig i to; helse-,sosial- og omsorgsutvalget og grunnskole-, barnehage- og kulturutvalget.

Dette er det nye kommunestyret i Lier

Disse skal representere i utvalgene fra H, Frp, KrF, Sp, V

Disse skal representere i utvalgene fra Ap, MDG og SV