3. til 7. mai arrangeres strandryddeaksjonen i kommunene langs Drammensfjorden. Og vi trenger DIN hjelp til å rydde opp.

Drammen havn har i samarbeid med kommunene langs Drammensfjorden tatt initiativ til en dugnad for å rydde strendene våre, både langs fjord og elv. Vi trenger DIN hjelp.

Svært mange har latt seg engasjere av plasten som forsøpler kysten, og som truer livet i havet. Nå inviteres alle innbyggerne, lag, foreninger, vel, skoler, barnehager og alle som ferdes rundt Drammensfjorden og elva til å brette opp ermene og bli med å rydde strendene. Havna og kommunene sørger for bortkjøring av søppelet.

Meld deg på på www.holdnorgerent.no. Bli med på en eksistrende aksjon, eller opprett en ryddeaksjon selv. Hent gratis hansker og sekker på Rådhusene i Drammen, Hurum, Lier, Røyken og Svelvik, samt havnekontoret Drammen havn og på Drammensbiblioteket.

Del gjerne bilder av områder ved vannkanten som er forsøplet, enten på Lier kommune sin Facebookside, Instagram med emneknaggen #grønnelier eller på epost til: gronnelier@lier.kommune.no.

Meld dere gjerne på dette Facebook-arrangementet