Sykle til jobben-aksjonen starter torsdag 19. april. Dersom du bor eller jobber i Lier, så er det gratis å delta.

Alle som bor og jobb i en av kommunene som er med i Buskerudby-samarbeidet får gratis deltakelse i Sykle til jobben-aksjonen, som starter torsdag 19. april.

Dette gir din bedrift en enestående anledning til å igangsette tiltak for fysisk aktivitet. Årets kampanje varer fra 19. april til 17. juni.

Slik deltar du og her kan du melde deg på

Passer for alle

Sykle til jobben-aksjonen er en fantastisk mulighet til å skape en fysisk aktiv arbeidsplass. Sykle til jobben er en aktivitetskampanje som går over ni uker og passer for alle!

All aktivitet gir poeng og alle kan delta på sitt nivå. Man kan være med på et lag eller delta som enkeltperson. Din arbeidsplass deltar automatisk i konkurransen om å være den mest aktive bedriften.

Sank poeng

Hver deltaker får poeng ved å være aktiv, hvordan bestemmer en selv. Hver halvtime gir poeng, uansett intensitet. Det er mulig å få maksimum 3 poeng hver dag, en ordning som belønner de hverdagsaktive.

All aktivitet fortjener oppmerksomhet da det bidrar til bedre helse. I kampanjen kan du registrere all aktivitet herunder selvfølgelig til/fra jobb.

All aktivitet teller

Alle aktive deltakere og lag er automatisk med i trekningen av premier gjennom hele aksjonsperioden. Her kan man vinne alt fra treningsklær til eksotiske turer for hele laget.

Hvilke muligheter har du?

- Vår oppfordring til deg i år er å tenke gjennom - Hvilke muligheter har du? Om ikke hver dag – kan du gå eller sykle til jobb en eller to dager i uka?

Om ikke hele strekningen – kan du gå eller sykle de siste kilometerne til jobb?, oppfordrer Ingebjørg Tofte, rådgiver miljø og samfunn i Lier kommune.

Bilder kan gi premie

Vi ønsker å speile akviteten som skjer under Sykle til jobben-aksjonen i Lier. Vi håper så mange som mulig vil legge ut bilder på Instagram og tagge bildene med #stjLier

Etter at aksjonen er avsluttet 17. juni trekker vi ut to vinnere som vinner hvert sitt gavekort på 500 kroner som kan brukes på to sportsbutikker på Liertoppen kjøpesenter.

Her kan du melde deg på Sykle til jobben