Bofellesskap for personer med demens

Kontaktinformasjon - søknad

Lier kommune, Vedtakskontoret

Brugata 2, 3400 Lier.

Klikk her: Vedtakskontoret for kontaktinfo og søknad.

Bofellesskap for personer med demens

Lier kommune har to bofellesskap for personer med demens. Bofellesskapet i Bratromveien 7,9 og 11 består av tre enheter med totalt 21 beboere.

Leilighetene i bofellesskapene tildeles av Vedtakskontoret. En del av leilighetene er organisert i USBL, og man har da de plikter og rettigheter som følger med å bo i en borettslagsleilighet. Kjøpesummen er symbolsk, men man betaler husleie og felleskostnader, samt mat. De andre leilighetene er utleieleiligheter.

I bofellesskapene får beboerne hjelp og omsorg i form av hjemmesykepleie og praktisk bistand, hvert bofellesskap har egne ansatte som yter disse tjenestene.  De aller fleste beboerne foretrekker å spise måltidene i fellesskap i hyggelige fellesarealer.   Beboerne har tilgang på utearealer.

Virksomhetsleder:

Christin E. Moen
e-post:christin.moen@lier.kommune.no

Avdelingsleder Bratromveien bofellesskap

Bodil Marie Røed
e-post: bodil.marie.roed@lier.kommune.no

Søknad

Søknadsskjema

Vedtakskontoret:

E-post: vedtakskontoret@lier.kommune.no

Sist oppdatert: 16. august 2022

Fant du det du lette etter?

Bratromveien 7,9,11

Besøksadresse: