Hopp til innhold

Trygghetsalarm

Gå til

Kontaktinformasjon - søknad

Lier kommune, Vedtakskontoret

Brugata 2, 3400 Lier.

Gå til vedtakskontoret for kontaktinformasjon

Søknadsskjema for trygghetsalarm

Hva er en trygghetsalarm

Bor du alene og har behov for å kunne tilkalle hjelp i akutte situasjoner, kan du ha behov for en trygghetsalarm. Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den har du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når du har behov for det.

Alarmen er tilknyttet en vaktsentral som formidler dine behov videre til enten hjemmesykepleien eller brannvakt. Vaktsentralen og hjelpen er døgnbemannet.

Hvem kan søke

Målgruppen for tjenesten er seniorer, funksjonshemmede og andre som føler seg utrygge ved å bo alene. 
For å få trygghetsalarm kreves et vedtak fra kommunen. Du må fylle ut en søknad som sendes til Vedtakskontoret i Lier kommune som gjør en vurdering av hjelpebehovet.

Sist oppdatert: 29. desember 2022

Fant du det du lette etter?

Brukerkontoret i Lier

Besøksadresse:

Vestsideveien 2
3401 Lier

Telefon: 32 22 01 00