Her får du en kort oppsummering av viktige saker som berører både innbyggere og næringslivet i Lier.

Se video fra kommunestyremøtet

Lier kommunestyre hadde møte på Haugestad tirsdag 4. april. Blant sakene som ble behandlet, er: Intensjonsavtale for helårs skianlegg i Leirdalen, forhåndsvurdering av tiltak Stena Recycling, medvirkning fra ungdomsråd og planprogram for kommuneplanen 2017-2028, for å nevne noen.

Her kan du se hele eller deler av kommunestyremøtet i opptak.

Olav Alme ansatt som kommunalsjef

Olav Alme

Olav Alme (49) er ansatt i den nyopprettede stillingen som kommunalsjef for områdeutvikling. Alme vil ha ansvar for å styre de store samfunnsutviklingsprosjektene fra kommunens side, uavhengig av om arbeidet skjer i regi av kommunen selv eller andre aktører. Fjordbyen med sykehus, utviklingen på Gullaug og de store infrastrukturprosjektene er sentralt i dette. Olav Alme er utdannet jurist og kommer fra en stilling i Telia. Han har bred bakgrunn fra offentlig og privat virksomhet med eiendomsutvikling og prosjektorganisering.

-  Områdeutvikling, eller byutvikling som dette egentlig handler om, er jo noe av det meste spennende man kan gjøre innen eiendomsutvikling, så denne jobben passer meg perfekt, sier Olav Alme, som tiltrer 1. august.

Fjordkonferansen arrangeres på sykehustomten

Fjordkonferansen arrangeres onsdag 31. mai. I år blir konferanselokalene et telt midt på sykehustomten på Brakerøya.

- Programmet begynner å falle på plass. Administrende direktør Nils Fredrik Wisløff i Vestre Viken helseforetak kommer for å snakke om sykehusplanene. Under konferansen gir vi en oversikt over alle prosjektene som er på gang i indre Drammensfjord, og aktører som er involvert kommer for å fortelle om fremdriften.  Så får vi besøk av arkitekt Sissel Engblom fra Urban Link som vil presentere eksempler på hva som skal til for å lykkes med bærekraftig byutvikling nær fjord og sjø, forteller prosjektleder Jostein Rensel i Næringsforeningen i Drammensregionen.

Les mer og meld deg på her.

Åpent møte om temaplan for helse, omsorg og velferd

I forbindelse med ny temaplan for helse, omsorg og velferd inviterer Lier kommune til åpen innspillsmøte.

Sted: Haugestad
Tid: Onsdag 3. mai klokken 18.00- ca. 1930.

Her finner du mer informasjon om møtet.

Sykkelproffene til Lier 17. mai

Sykkelproffene i sykkelrittet Tour of Norway legger ruten innom Lier på 17. mai.

Det store norske sykkelrittet Tour of Norway, der flere av de største norske sykkelnavnene deltar, skal sykle innom Lier på den aller første etappen som går fra Hønefoss til Asker på 17. mai.

Etappen blir direktesendt på TV2.

Husk Lierdagene 9.-11.juni

9.-11.juni blir det yrende liv i Lierbyen. Enten du skal delta med stand, bruke anledningen til hygge med medarbeidere eller bare rusle med familien, er Lierdagene en hyggelig møteplass for små og store i Lier. Disse dagene skjer det mye i Lierbyen, og vi håper så mange som mulig er med på arrangementetene.

Programmet for Lierdagene finner du her