Alle over 65 år får tilbud om oppfriskningsdose før jul

Liunger over 65 år, som er innkalt til oppfriskningsdose i januar, får fremskyndet timen til 8. desember eller 15. desember.

Fredag 19. november ba regjeringen kommunene om å tilby oppfriskningsdoser til innbyggere over 65 år innen jul.

Flyttes til 8. desember eller 15. desember

Lier kommune er i gang med å innkalle og vaksinere denne gruppen med oppfriskningsdose. Det er satt opp vaksinasjonsdager både i november, desember og januar.

Etter beskjeden fra regjeringen vil de som har fått vaksinetime i januar få fremskyndet timen til desember.

I starten av neste uke får disse innbyggerne en innkalling til enten 8. desember eller 15. desember.

Innkallingen kommer via helsenorge.no.

Nytt telefonnummer

De som ikke har profil i helsenorge.no, eller av andre årsaker ikke kan svar på innkallingen, kan ringe vår nye vaksinasjonstelefon på 404 08 423.

Telefonen er betjent mandag, tirsdag og fredag mellom klokken 09.00 og 11.00.

NB! Medisinske spørsmål knyttet til vaksineringen besvares ikke på dette telefonnummeret. Har du slike medisinske spørsmål, ta kontakt med fastlegen din.

Har du spørsmål om vaksinasjonsprogrammet i Lier kommune, kan du sende e-post til vaksine@lier.kommune.no