Betaling for barnehage, SFO og kulturskole

Ingen skal betale for tjenester som ikke leveres. Men – fakturaer må betales fortløpende. Betaling for tjenester du ikke har mottatt blir trukket fra på neste faktura.

Kommunen fortsetter å fakturere alle tjenester og alle må fortsatt betale regningene. Kommunen holder oversikt over omfanget av tjenester som leveres og vil kreditere brukere fremover på løpende fakturaer. Det vil si at korrigering for manglende leveranser i mars kommer på din neste faktura.

Foreldre som har barn i beredskapsbarnehage/SFO skal ikke betale for dette.

Les mer om fritak for foreldrebetaling

For kulturskolen er det forutsatt i semesteravgiften at det vil kunne bli inntil fire avlysninger. Dette gjelder fortsatt. Kreditering av manglende leveranser i kulturskolen vil ikke beregnes før semesteret er over, og utbetales innen en mnd. etter semesterslutt.