Bli med på årets Aktiv på skoleveien-konkurranse

Nå kan din klasse bli med på årets Aktiv på skoleveien-kampanje og vinne flotte premier. Kampanjen varer fra 19. april til 7. mai. Rundt 5000 elever på 1.-7. trinn i Lier, Drammen, Øvre Eiker og Kongsberg er allerede påmeldte.

Hvis du og din klasse deltar på konkurransen betyr det at du enten går eller sykler til skolen, eller gjør andre fysiske aktiviteter hvis du har hjemmeskole. Aktiv på skoleveien er en regional klassekonkurranse som arrangeres årlig av Buskerudbyen. Rundt 5000 barn fra Lier, Drammen, Øvre Eiker og Kongsberg er foreløpig påmeldt konkurransen, som varer fra 19. april til 7. mai. Formålet er å bidra til bedre helse, gode reisevaner og mindre biltrafikk i området rundt skolene.

Læreren din kan fortsatt melde på klassen ved å sende en e-post til aktivpaskoleveien@insam.no.

Flotte premier

Klassene på 1.-3.trinn deltar utenfor konkurransen, men får en premie for å ha deltatt på aksjonen etter gjennomført kampanje. Klassene på 4.-7. trinn konkurrerer internt på sin skole om å vinne ukespremier. De tre beste barneskolene i hele Buskerudbyen får premie på slutten av kampanjen.  Hovedpremien er et gavekort på 5000 kroner til aktivitetsutstyr som går til beste barne- og ungdomsskole i Buskerudbyen.

Oppfordrer barn til å delta

Skiløperen Helene Marie Fossesholm var selv med på Aktiv på skoleveien-konkurransen mange ganger da hun gikk på barneskolen i Vestfossen. Nå oppfordrer VM-vinneren barn i Øvre Eiker, Drammen, Lier og Kongsberg å bli med på årets kampanje.

19-åringen er en av Norges mest omtalte skiløpere i år etter blant annet å ha sikret stafettgull under VM i Oberstdorf med en iskald ankeretappe.

- Akkurat nå arrangerer Buskerudbyen en veldig kul konkurranse som heter Aktiv på skoleveien. Det betyr at hvis du går eller sykler til skolen, eller gjør aktiviteter hvis du har hjemmeskole, så kan du, klassen din og skolen vinne fete premier, forklarer langrennsløperen entusiastisk.

Les mer om Aktiv på skoleveien-kampanjen og se en inspirerende video med Helene Marie Fossesholm.