Delte ut «Gullhaanden» for god håndhygiene

Ansatte fra helse og omsorg i Lier kommune under utdelingen av "Gullhaanden".
Ekstra fokus på håndhygiene ga gode resultater.

I en hel uke til ende har god håndhygiene fått ekstra oppmerksomhet hos ansatte i virksomhetene i helse og omsorg i Lier kommune.

I uke 19 ble de ansatte oppfordret til å stille på jobb uten ringer, lange negler, neglelakk, armbånd og klokke fra mandag til fredag den uken. I løpet av uken var det stand ute på alle virksomhetene der de ansatte fikk informasjon om håndhygiene og fikk teste hendene under UV-lampe etter håndvask og spriting av hendene.

Delte ut pris

Mandag 20. mai ble det delt ut en egen pris for de som hadde gjort det best i konkurransen.

Prisen «Gullhaanden» gikk til boligene på Nøstehagen for best resultat. Gratulerer!

Det var flere avdelinger (Fosshagen/langtid, Nøstehagen/boligene, Liertun/boligene, Hjemmetjenesten/blå gruppe) som hadde 100 prosent score. Nøstehagen hadde best score totalt med sykehjemmet og boligene med 98,86 prosent, men de andre fulgte tett på.

Ny runde til høsten

- Utrolig bra jobbet av alle sammen, og vi takker for et stort engasjement. Vi tar en ny runde med dette til høsten, forteller Wenche Rognstadbråten, avdelingsleder fag og utvikling i Hjemmetjeneten Lier og Kathrine Bruun Lyngås, som er fag- og utviklingsansvarlig for institusjonene Liertun, Nøstehagen og Fosshagen.