Sunniva Fevang fra Gullaug i Lier kom gjennom nåløyet og får et Drømmestipend på 10.000 kroner.

100 nye kulturutøvere skal i perioden mai til juni 2017 få til sammen én million kroner i form av Drømmestipendet 2017.

Stipendmottakerne er ungdom mellom 13 og 20 år som utøver ulike kulturelle uttrykk. Målet med stipendene er at mottakerne skal få motivasjon til å utvikle seg videre og mulighet til å få oppfylt noen av sine kulturdrømmer.

Klassisk sang

Stipendmottaker Sunniva Fevang er 19 år gammel fra Lier. Høsten 2016 begynte hun på et fireårig bachelorprogram i utøvende klassisk sang ved Barrat Due musikkinstitutt i Oslo.

- Klassisk musikk har alltid vært en stor del av livet mitt. Som syvåring begynte jeg å synge i jentekorene i Bragernes kirke i Drammen. I 2013 startet jeg på musikklinja på St. Hallvard videregående skole , og både våren 2013 og 2014 kvalifiserte jeg meg til talentutviklingsprogrammet for unge musikere ved Norges musikkhøgskole, der jeg senere fikk tildelt plass, skriver Sunniva Fevang i søknaden til Drømmestipendet.

- Hyggelig inspirasjon

Til tross for sin unge alder har hun opptrådt mange steder og i mange sammenhenger – både utenfor, men ikke minst i Lier.

Drømmestipendet er en hyggelig inspirasjon videre, mener stipendmottakeren.

- Et drømmestipend på 10.000 kroner vil gi meg muligheten til å dekke økonomiske utgifter denne yrkesveien fører med seg: Skoleplass, deltagelse på mesterklasser, interpretasjoner, kurs og innkjøp av noter. Likevel vil et drømmestipend i all hovedsak være en utrolig hyggelig inspirator på veien videre mot et liv fylt med det jeg elsker aller mest, poengtert Sunniva Fevang da hun søkte om stipendet.

Lier kommune gratulerer!