Faktura for vann og avløp

Årets første faktura for vann og avløp er nå sendt ut til alle abonnenter i Lier kommune. Nytt av året er at denne fakturaen blir sendt fra Lier vei, vann og avløp KF, som fra januar overtok oppgavene som tidligere tilhørte VIVA IKS.

Fakturaen du nå har mottatt består av følgende deler:

• Avregning for faktisk forbrukt vann i 2019. Det betyr at du belastes for faktisk forbrukt vann i fjor, fratrukket det beløpet du allerede har innbetalt.
  • Estimert forbruk for perioden januar til og med mars 2020
  • Årsavgift for vann og avløp i 2020 (fastledd)

Lier vei, vann og avløp KF tilbyr avtalegiro og e-faktura. Dette kan du inngå gjennom din bank. Om du hadde en slik ordning med VIVA IKS må du som følge av leverandørbytte om ønskelig inngå en slik avtale på nytt.

Betalingsutsettelse

Dersom du ønsker betalingsutsettelse på mottatt faktura kan du sende en søknad om dette til e-post: postmottak@lier.kommune.no