Snart kan du låne deg en elsykkel hos BUA i Lierbyen.

Inspirert av elsykkelbiblioteket i Drammen ønsker Lier å etablere en utlånsordning av elsykler i Lier.

Lier kommune søkte tidligere i år om å få 80.000 kroner i støtte fra Buskerudbyen til å kjøpe inn elsykler til Bua i Lier. I forrige uke kunne prosjektleder for sykkel i Buskerudbyen, Trond Solem, fortelle at disse pengene er i boks – og elsykler kan bestilles.

Nå skal kommunen kjøpe inn tre-fire elsykler, og i løpet av noen uker blir disse forhåpentligvis levert til BUA Lier.

- Elsykler blir et fint tilskudd til sykkelparken vår. På grunn av trafikksikkerheten setter vi 18-årsgrense på lån av elsykkel, påpeker Rune Bjelkarøy hos BUA Lier.

Rune Bjelkarøy, Ingebjørg Tofte og Trond Solem er glade for at det snart kommer elsykler til BUA Lier.