De politiske utvalgsmøtene våre følger smittevernreglene nøye

Et tett samarbeid med kommuneoverlegen sørger for at høstens politiske møter følger FHIs smittevernveileder.

De ulike politiske utvalgene våre har en travel høst foran seg, og har en rekke møter planlagt. Frem til myndighetenes retningslinjer eventuelt skulle endres, avholdes disse møtene fysisk. Politisk sekretariat samarbeider tett med kommuneoverlegen for at disse møtene foregår i henhold til gjeldende smittevernreglement, og er lagt opp etter veilederen til Folkehelseinstituttet.

Publikum som ønsker å følge utvalgsmøtene ved oppmøte vil bli registrert med navn og telefonnummer ved ankomst, for eventuell smitteoppsporing. De ulike møtelokalene har også en begrensning på hvor mange personer som kan delta for å ivareta nødvendig avstand. Det betyr at det er det førstemann til mølla-prinsippet som gjelder.

Alle kommunestyremøter kan du for øvrig følge live digitalt eller i opptak via streamingplattformen vår, om du ikke ønsker å møte opp som publikum. Neste kommunestyremøte er tirsdag 8. september klokken 18.00.

PS: Her kan du se oversikten over politiske møter i Lier kommune for resten av 2020.

Foto: Nils J. Maudal