Foredrag om barn og følelser

Har du ansvar og omsorg for barn i barnehagealder i Lier kommune, og ønsker å utvide forståelsen av barnets følelser? Den 7. mai vil helsetjenesten barn og unge 0-26 holde foredrag på Lier kulturscene om blant annet hvilke behov barnet kommuniserer med følelsene sine og hvordan du som voksen kan medvirke til trivsel og positiv utvikling i samspill med barnet.

Friskliv og mestring er fellesbetegnelse for tilbud som gir økt innsikt og styrket mestring av egen livssituasjon. I Lier kommunes plan for folkehelsearbeid er det et overordnet mål at kommunen skal tilby tjenester som har en tilretteleggende funksjon og som støtter opp om at alle barn, unge og familier mestrer eget liv best mulig.

Målet med foredraget

Målet med foredraget er å styrke barnas utviklingsrammer, og å fremme barnets trivsel, mestring og opplevelse av trygghet, anerkjennelse og støtte fra de voksne i sin utvikling.

Foredraget ble i 2023 tilbudt alle barnehageansatte i Lier og har som formål å styrke de voksnes grunnkompetanse på barns følelser og behov, samt utviklingsstøttende og helsefremmende tilnærminger i de voksnes samspill med barna.

I foredraget belyses:

• Grunnfølelser
  • Følelsers funksjon
  • Utviklingsstøtte og samspill
  • Brudd og reparasjon
  • Validering
  • Konkrete verktøy for utviklingsstøttende samspill

Praktisk informasjon

Foredraget finner sted på Lier Kulturscene i Lierbyen (Heggveien 4) tirsdag 7. mai kl.18.00-20.00 inkl en pause på ca 15 minutter.

Påmelding er ikke nødvendig.

Kursledere er Pernille Malene Elvebredd (psykologspesialist i familiepsykologi og familieterapeut) og Mona Kristiansen (psykologspesialist i barne- og ungdomspsykologi og familieterapeut) fra Helsetjenesten barn og unge, 0-26.

Ønsker du mer informasjon?

Ta kontakt med Helsestasjonen i Lierbyen på telefon 32 22 77 30 eller 0-26 på mobilnummer 945 00 400.

Kursledere kan også kontaktes direkte på telefon:

• Pernille Elvebredd: 47 51 63 44
  • Mona Kristiansen: 90 15 28 78