Trenger du hjelp? Eller ønsker du å hjelpe?

Foto: Arendal kommune
Lier Frivilligsentral har en egen nettside der frivillige kan registrere seg. Her kan også innbyggere som sitter isolert hjemme be om hjelp.

Mange er nå isolert hjemme og trenger hjelp til å handle eller noen å prate med. Vi oppfordrer liungene til å spørre naboen og andre bekjente om de trenger hjelp. Husk å ta hensyn til eventuell smitterisiko.

Lier Frivilligsentral koordinerer som vanlig frivillig arbeid. På nettsiden lier.frivilligsentral.no kan du som vil bidra frivillig melde deg. Her kan også innbyggere som sitter isolert hjemme be om hjelp.

Vi kan ikke love å løse alle oppdrag, men vil gjøre vårt beste for å hjelpe de som trenger det mest.

Noen butikker har allerede gått ut med nye tilbud i disse tidene. Betaling via vipps eller kundekort vil kunne være mulig mange steder. Meny Liertoppen tilbyr seg både å pakke varer, betaling via vipps og utlevere for henting. Flere jobber med løsninger.

Det er flott å se at utfordrende tider utløser så mye kreativitet og dugnadsånd. Vi ser daglig bevis på at folk bryr seg om hverandre. Det betyr veldig mye rent praktisk, og det varmer!