Har ansatt kommunalsjef for økonomi og virksomhetsstyring

Eivind Lien (50) får ansvar for å lede og koordinere økonomistyringen i Lier kommune. Han skal ivareta strategisk planlegging og rådgivning for kommunens politiske og administrative ledelse på det økonomiske fagfeltet.

Dette omfatter ansvar for områdene regnskap, finans, økonomistyring og anskaffelser. Eivind Lien starter i jobben 16. august.

Lien er utdannet handelsøkonom fra BI, og kommer fra stillingen som seksjonsleder for økonomi og anskaffelser i Asker kommune. Før det var han kommunalsjef for økonomi, regnskap og lønn i Røyken kommune fra 2010 til 2020.

- Jeg gleder meg veldig til å begynne i Lier og bli del av ledergruppen i en spennende kommune. Lier har en god og bærekraftig økonomi og mange gode tjenester. Jeg vil bidra til at det fortsetter slik, sier Lien.

Han kjenner litt til Lier kommune som organisasjon fra tidligere samarbeid mellom Røyken og Lier, blant annet gjennom det interkommunale samarbeidet om VIVA IKS.

- Det er dessuten en del spennende utviklingsprosjekter som er planlagt i årene fremover. Blant annet Fjordbyen og utviklingen av Gullaug og Tranby. Det gleder jeg med til å være en del av. Og så gleder jeg meg til å bli kjent med nye kolleger, sier Eivind Lien.

Kommunaldirektør Bente Gravdal er svært fornøyd med ansettelsen.

- Med Eivind Lien får vi en erfaren og dyktig kommunalsjef. Under intervjurundene imponerte han med gode faglige innspill på ulike problemstillinger og evne til å formidle kommuneøkonomi på en lettfattelig måte. Eivind har gode referanser som bekrefter dette inntrykket. Jeg gleder meg til å ønske han velkommen til Lier kommune, sier Gravdal.