To skoler på rødt nivå neste uke

Etter nye smittetilfeller forlenges rødt tiltaksnivå ved Hallingstad skole til og med 19. mars. Hegg skole er også på rødt nivå til og med 19. mars. Dette påvirker ikke vaksineringen i Hegghallen.

Fredag 12. mars er det registrert 19 mye smittede i Lier. Ettersom smittesporingsteamet i kommunen fikk beskjed om 18 av de 19 nye smittede sent torsdag kveld, har vi ikke detaljene enda.

- Men det er smittetilfeller knyttet til flere skoler. Smittesporingen pågår, og de som skal i karantene blir kontaktet av smittesporerne, sier kommuneoverlege Ingrid Bjerring.

De nye smittetilfellene er knyttet til skolene Tranby, Heia, Hallingstad, Hegg og St. Hallvard videregående.

På bakgrunn av nye smittetilfeller forlenges rødt tiltaksnivå på Hallingstad skole ut neste uke. Det vil si til og med fredag 19. mars.

Hegg skole er også på rødt tiltaksnivå frem til og med 19. mars. Dette får ikke konsekvenser for vaksineringen i Hegghallen.

Status korona i Lier per 12. mars 2021:

• Totalt antall smittede i Lier siden mars 2020: 658
  • Antall friskmeldte: 554
  • Døde: 5
  • Syke per 12. mars 2021: 99
  • Av disse er 54 kvinner og 45 menn
  • Tre personer innlagt på sykehus (to av dem testet positivt på korona i etterkant av sykehusinnleggelsen).