I dag vedtas budsjettet

Rådmannens budsjettforslag, handlingsprogrammet, danner grunnlaget for hva kommunens folkevalgte skal vedta.
Tirsdag 17.12 behandlet kommunestyremøtet budsjettet for 2020 og handlingsplan for perioden ut 2023.

Møtet ble som vanlig sendt direkte, og du finner opptaket her: KommuneTV.

I slutten av oktober la rådmann Bente Gravdal frem administrasjonens forslag til budsjett for både politikere og Liers befolkning for øvrig. Dette dannet grunnlaget for jobben våre folkevalgte har gjort frem til vedtaket.

Politisk behandling

De politiske partiene ble i løpet av møtet bli enige om hvordan kommunen skal disponere sine penger neste år.

Les rådmannens forslag til neste års budsjett

Få innsikt i vår digitale presentasjon

Engasjement

I tillegg til å vedta neste års budsjett ble handlingsprogram frem til og med 2023 vedtatt. Det vil si at de større linjene i kommunens videre arbeid frem mot 2024 ble diskutert og bestemt. Kommuneadministrasjonen har invitert alle Liunger som ønsker å komme med innspill til å gjøre nettopp det.

Flere har benyttet seg av muligheten, og både folkevalgte og administrasjonen verdsetter befolkningens engasjement.