Informasjon om endret kjøremønster for biler og busser under Lierdagene

For at Lierdagene skal kunne gjennomføres på en trygg og god måte må noen veier stenges og kjøremønstret blir derfor endret.
Helgen 2.-4. juni 2023 er det endelig Lierdagene igjen. Det blir program i Lierbyen for store og små. Merk endring i kjøremønster mens festivalen pågår.

Lierdagene omvandler Lierbyen til et stort festivalområde helgen 2.-4. juni. Det blir en åpen og stor ungdomskonsert i rådhusparken fredag kveld, mens lørdag og søndag får et sammensatt program i festivalområdene mellom Fosskvartalet og rådhuset ned Heggsbroveien, rundt V2 og BUA og ved Hegg skole. Det blir sceneprogram, aktiviteter, spisesteder, boder og sitteplasser – alt lagt til rette for gode opplevelser.

Vi håper dere som bor eller har virksomhet i Lierbyen også synes disse dagene er positive og har glede av deltakelse. Men det blir nødvendigvis noen restriksjoner for dere også. Dette er for å gjøre arrangementet trygt og for å kunne gjennomføre dette rent praktisk.

Endret kjøremønster

Det blir ikke mulig å kjøre gjennom festivalområdet eller benytte de stengte veiene til inn- og utkjørsel mens arrangementene pågår. Vi stenger fysisk, og slipper kun gjennom utrykningsbiler. Dette skal være varslet dere via sms fra Lier vei, vann og avløp. Har dere behov for å kunne benytte bil i festivalperioden? Ta i så fall kontakt med oss.

Bussene vil ha endret kjøremønster fra fredag 2. juni klokken 17.00 til søndag klokken  18.00. Det blir kun busstopp på bussterminalen ved rådhuset - bussene kjører både inn og ut via rundkjøringen mot Vestsideveien og Haugestad.

Søndagsåpne butikker?

Det er søkt og innvilget mulighet for søndagsåpne butikker i Lierbyen med åpningstid klokken 12.00-16.00. Butikkene vurderer selv om de ønsker å holde åpent.

Lier kommune – kultur og fritid

Kontakt oss gjerne via servicetorget – tlf. 32 22 01 00 – de sender deg videre til rett person.
E-post: kultur@lier.kommune.no