Jan får årets inspirasjonspris

Kollegene omtaler han som hjelpsom, blid og imøtekommende. Vi gratulerer IKT-rådgiver Jan Ribe med Inspirasjonsprisen 2023!

Hvert år deler Lier kommune ut en inspirasjonspris til en medarbeider som i det daglige inspirerer og motiverer kolleger og innbyggere. Dette er en tradisjon som går tilbake til 2014.

Vinneren fikk flere nominasjoner

I år skulle juryen kåre en vinner blant 17 nominerte medarbeidere, som alle er vesentlige bidragsytere til arbeidsmiljøet og økt arbeidsglede i sin virksomhet. De nominerte var invitert til Haugestad, og én etter én ble de ropt opp til applaus fra salen.

Til slutt var det kun ett navn igjen: Jan Ribe, som er rådgiver ved virksomheten IKT. Han får Lier kommunes inspirasjonspris for 2023.

Kommunedirektør Sikke Næsheim leste opp begrunnelsene fra alle de fire nominasjonene som Jan hadde fått. Fellesnevneren er en kollega som er hjelpsom, tilgjengelig, blid og imøtekommende. Og ikke minst rolig når det oppstår uforutsette hendelser.

- Alltid positiv og imøtekommende, på jakt etter løsninger for å gjøre hverdagen vår lettere når vi støter på problemer, gjengir kommunedirektøren fra en av nominasjonene.

Prisen innebærer at han får permisjon med lønn i to dager for å delta på valgfritt kurs eller fagseminar. I tillegg får IKT-enheten 5000 kroner til felles velferdstiltak for hele virksomheten.

Rørt vinner

Prisvinneren selv var både overrasket over nominasjonen og rørt over å bli ropt opp som vinner.

- Dette var veldig mange fine ord. Samtidig vil jeg si at jeg ikke hadde klart å utføre jobben min uten alle de gode kollegene mine, og spesielt deg Lejla, sier en takknemlig prisvinner.

Sammen med mednominerte Lejla Kavara, også hun rådgiver i IKT-enheten, utgjør Jan Ribe «skoleteamet» som har en særlig oppgave med å bistå skolene i Lier.

Blomster til de nominerte

Vi gratulerer også de øvrige nominerte, som fikk blomster av ordfører Kjetil Kivle.

De nominerte var:

• Ardita Lushi Lutfi, Liertun
  • Lejla Kavara, IKT
  • Kari Tomine Isene Bodnar, frivillighet og fritid
  • Anne-Marte Lind, utvikling
  • Anja Hoff, hjemmetjenesten
  • Norlyn Knutsen, Fosshagen (ikke til stede på bildet)
  • Elin Kvarekval Edvardsen, Fosshagen
  • Espen Amundsen, Glitre bofellesskap