Inviterer til markering av frigjørings- og veterandagen

Frigjørings- og veterandagen: Bildet er fra markeringen ved bautaen ved Frogner kirke 8. mai 2022.
Lier kommune ønsker å vise takknemlighet og anerkjennelse overfor Forsvarets veteraner. 8. mai inviterer vi til kransenedleggelse til minne om de falne under 2. verdenskrig, og til påfølgende lunsj for veteraner som bor i Lier.

Siden 1945 har over 100 000 nordmenn tjenestegjort i rundt hundre internasjonale operasjoner verden over.

I 2011 etablerte regjeringen veterandagen. Denne ble samkjørt med frigjøringsdagen, som fikk navnet frigjørings- og veterandagen.

Hedrer veteranene

Etter kransenedleggelse ved bautane ved Frogner kirke inviterer vi til veteranlunsj på Haugestad.

Vi håper å kunne samle flest mulig av veteraner fra Lier denne dagen, og ber om påmelding til ingeborg.rivelsrud@lier.kommune.no innen klokken 12.00 fredag 5. mai 2023 av hensyn til matbestillinger.

Vi ber om at dere ved påmelding opplyser om eventuelle matallergier.

Program

• Klokken 12.30: Kransenedleggelse ved ordfører Gunn Cecilie Ringdal, Norges Veteranforbund for Internasjonale Operasjoner (NVIO) og Forsvaret. Sted: Foran bautaen ved Frogner kirke.

• Klokken 13.00: Veteranlunsj med enkelt program med taler og kulturinnslag. Sted: Fruene Haugestad, Haugestadbakken i Lierbyen.

Velkommen til en hyggelig 8. mai-markering.