Kald start på dagen for kommuneansatte fra Lier

Kari Tomine Isene Bodnar var en av tre ansatte fra kultur og fritid som startet dagen med et isende kaldt morgenbad i Drammensfjorden.
Er dette de tre tøffeste kommuneansatte i Lier? Tre medlemmer i Lier Badeselskab møtte hogge hull i isen ved Gilhusodden for å gjennomføre morgenbadet i 4 grader...

Brrr. Kaldt, men ifølge de tre representantene for Lier Badeselskab var det en fin start på dagen.

Torsdag 24. januar klokken 08.00 møtte Kari Tomine Isene Bodnar, Ingrid Buch og Martine Bortheim opp på Gilhusodden for å ta årets første bad.

Kari Tomine Isene Bodnar, Ingrid Buck og Martine Bortheim fikk en kald start på arbeidsdagen. - Herlig. Vi vil gjerne ha med flere!

Kollegialt samhold

De tre jobber hos kultur og fritid i Lier kommune, og har sammen med flere andre kollegaer startet Lier Badeselskab. Målet er å bade en gang i måneden for å gjøre noe kollegialt sammen.

- Vi mener dette bygger et bedre samhold og kollegaskap på tvers av virksomheten. Vi håper å få med oss flere på dette. Det er en flott start på dagen, og vi setter alltid av litt tid til kaffe etter at badet er unnagjort - før vi starter arbeidsdagen på kontoret, smiler Kari Tomine Isene Bodnar.

Isbaderne måtte hakke hull i isen.

Fire grader i vannet

Badeselskapet har hatt flere treff tidligere. Denne gangen var det så kaldt at de måtte hakke hull i isen for å gjennomføre badingen. Ifølge de ivrige isbaderne holdt fjordvannet fire varmegrader.

Noen andre som vil dele iskalde vinterutfordringer? Send oss gjerne et bilde og kort tekst til: gronnelier@lier.kommune.no

Kaffe og sjokolade var velfortjent etter isbadingen.

- Følelsen etterpå er helt herlig, påstår de tre.