Adventslørdag i Lierbyen

Juletreet er på plass og klart til lørdagens julegrantenning.
Juletiden nærmer seg, og på lørdag 30. november blir det både julegrantenning og fakkeltog i Lierbyen.

Dagen før første søndag i advent blir det adventslørdag i Lierbyen. Høydepunktet for mange er kanskje tenningen av juletreet utenfor rådhuset.

I år blir lysene tent klokken 16:00 av varaordfører Espen Lahnstein, før det blir gang rundt juletreet. Julemusikken står Høvik og Lier skolekorps for. Kanskje kommer selveste julenissen?

Mikkel og Reverockerne skal også spille på lørdag. De har konsert på biblioteket klokken 12, og får besøk av Nissen på låven, Bæssmor, snømannen Kalle, Musemor og bussjåfør Busster. med flere.

Klokken 13:30 spiller Høvik og Lier skolekorps aspirantgruppe opp på biblioteket. På begge gratiskonsertene er det gratis gløgg og pepperkaker.

Klokken 15:00 er det fakkeltog fra gamle Lier stasjon.

Juleloppemarked

Det er også mye annet som skjer i Lier denne lørdagen. På Nøstehagen Bo- og omsorgssenter arrangerer venneforeningen juleloppemarked mellom klokken 10:00 og 15:00.

Her selges alt fra juleservicer og duker til julepynt. Her kan du finne unike julegaver, vintertøy og mye annet fint. I tillegg vil det være åpen kafé med salg av både kake og drikke.

Venneforeningen håper at mange ønsker å ta turen, og minner samtidig på at de foretrekker kontanter.

Julekortkonkurranse

Har du fått med deg Lier kommunes julekortkonkurranse?

Lier kommune ved kulturskolen arrangerer også i år julekortkonkurranse, og vi håper på enda flere flotte bidrag enn i fjor.

Send inn din tegning som PDF til kulturskolen@lier.kommune.no innen 1. desember, og merk kunstverket med tittel, navn, alder, og skolen til tegneren. Tegningen kan også sendes som vanlig post, til Lier kulturskole, Postboks 205, 3401 Lier.

Tegningene skal være i A4 eller A5 format, da vinnerbildet skal pryde kommunens julekort for 2019.

Vinneren kåres på en utstillingsåpning 5. desember på kulturskolen.