«Koronapass» for reiser i vinterferien

Vi kan dessverre ikke tilby koronatest til «koronapass» i forbindelse med planlagte reiser i vinterferien. Ta kontakt med private aktører dersom du trenger et slikt bevis.

Lier kommune får henvendelser fra innbyggere som vil testet seg fordi de trenger en bekreftet negativ koronatest i forbindelse med planlagte reiser i vinterferien. Vi kan dessverre ikke tilby slike «koronapass».

Lier kommune må prioritere å teste innbyggere som har symptomer på korona, eller som er bedt om å teste seg fordi de er nærkontakter.

- For «koronapass» må vi henvise til private aktører, sier assisterende kommuneoverlege Marthe Berge Rekve.

Hun minner også om at myndighetene fortsatt fraråder utenlandsreiser som ikke er strengt nødvendige

Dette reiserådet gjelder frem til 15. april 2021.

- Og generelt oppfordrer jeg til å følge smittevernrådene om å holde avstand, ha god håndhygiene og holde seg hjemme dersom man er syk, sier Marthe Berge Rekve.

NB! Vi har god testkapasitet for innbyggere som har symptomer eller som er bedt om å teste seg fordi de er nærkontakter.