Slik blir kultur- og fritidstilbudene våre

Kultursjef i Lier kommune, Ingeborg Rivelsrud.
Mange av kultur- og fritidstilbudene i Lier kommune må nå ta en pause for å bidra til å redusere smittespredningen.

Dette ble bestemt 5. november via en ny kommunal forskrift. Vi skal fram til 1. desember holde oss mer for oss selv og ha mindre fysisk kontakt med hverandre.

Vi holder Ungdomshuset V2 stengt, og også BUA på Tranby. Vi gjennomfører ikke Åpen hall for barn og unge. Kulturskoletilbudene og instruksjoner ved V2 og for Liunggjengen blir fysisk stengt ned, og digitale tilbud overtar som i våres. Arrangementer på kulturscenen og i biblioteket avlyses eller utsettes.

Alle arrangementer og aktiviteter stilles nå i bero, og alle kommunens flerbrukslokaler stenges for bruk etter skoletid. Vi vet mange synes dette er veldig trist og beklager dette, men slike tiltak anses som nødvendige for å få kontroll på smittespredningen. Så håper vi tiltakene får en rask effekt og at vi kan starte opp igjen med ny giv i desember.

Alt er ikke stengt

Vi holder fortsatt biblioteket åpent og også BUA utlån i Lierbyen – med strengere tilretteleggingstiltak. For å holde trygt åpent er vi avhengige av at alle setter seg inn i reglene og er nøye med å følge disse. Disse kan du lese mer om på deres respektive hjemmesider.

Mange tips og tilbud til hyggelige aktiviteter og opplevelser finnes på nett. Og fortsatt er vi heldige i Lier som kan komme oss ut på tur og i friluft, alene eller sammen med våre nærmeste. En masse gode tips finner du på Lieropplevelser sine nettsider.

Vi er i en situasjon der alle må bidra. Vi vil tilbake til våre gode og åpne liv. Ta hensyn og ta vare på deg selv og folk rundt deg. Så møtes vi snart igjen!

Ingeborg Rivelsrud
Kultursjef Lier kommune