Lier kulturskole feirer 35 år

Vinnerlogoene fra logokonkurransen til Lier kulturskole
Lier kulturskole skal feire sitt 35 års jubileum gjennom hele året. Allerede lørdag 7. januar blir det forestilling på Lier kulturscene.

I 1983 ble Lier musikkskole til. Fem år senere i 1988 ble musikkskolen en del av kommunen og fikk senere navnet Lier kulturskole. Siden den gang har tusenvis av barn og unge fått blomstre i mange kulturelle fag.

I år feires kulturskolens 35 års jubileum som kommunalt skoleslag. Kulturskolen åpner jubileumsåret med en konsertforestilling der lærerne står på scenen lørdag 7. januar kl. 18.00 på Lier kulturscene.

– Vi synes dette fortjener en skikkelig jubileumsåpning og derfor har lærerne laget denne konsertforestillingen. Det er ment som en gave til elever, foresatte, samarbeidspartnere og innbyggere, forteller Frøydis Rui-Rahman, rektor ved Lier kulturskole.

Billetter kan kjøpes her

– Vi vil markere jubileet flere ganger i løpet av året, og allerede har to kunstelever vunnet kulturskolens logokonkurranse til jubileet, fortsetter Rui-Rahman.

Logoene vil bli benyttet gjennom hele året. Til høsten blir det kulturskoleuke og en tverrfaglig elevforestilling. Lærerne har startet planleggingen av det allerede.

Gratulerer så mye til Lier kulturskole!