Lierhallen har fått en etterlengtet oppgradering

Godkjente startpaller er på plass i Lierhallen.

I flere år har Lier svømmeklubb ventet på å få montert nye startpaller i Lierhallen.

På grunn av både pandemi og krigen i Ukraina har det tatt tid, men oppgraderingen er nå på plass.

Seks godkjente startpaller er montert på den ene kortsiden av det 25 meter lange bassenget.

Etterlengtet

For Lier svømmeklubb er pallene etterlengtet. Dette er et samarbeidsprosjekt mellom Lier svømmeklubb, deres sponsorer og Lier kommune.

– Vi er utrolig glade for, etter en veldig lang prosess, å kunne være med å oppgradere svømmehallen med nye startpaller, sier Pål Vestre, styremedlem i svømmeklubben.

Han ønsker å takke alle samarbeidspartere som har vært med og bidratt.

Vestre lister også opp flere positive virkninger av det nye tilskuddet. Blant annet at de som bader skal føle seg trygge.

– De er blant annet viktige for å forhindre ulykker. De som sto der før var veldig glatte, sier han.

Pallene er også med å gjøre at det er mulighet for å holde stevner i Lierhallen.