Vil du bidra i programmet under Lieropplevelser 2021?

Lieropplevelser 2021 er en programside for å finne aktiviteter, arrangementer og opplevelser som skjer fra juni til oktober 2021. Målet er å gjøre Lier mer kjent og besøkt ved å synliggjøre tilbudene for kommunens innbyggere.

Selv om vi for tiden ikke kan møtes til arrangementer og aktiviteter, så går vi mot vår og sommer og trolig flere åpningsmuligheter. Som en erstatning for årets Lierdager ønsker vi at innbyggere i Lier skal få mulighet til å oppleve kultur og friluft på en trygg måte. Lieropplevelser 2021 er markedsføring og støtte til flere opplevelser og mindre arrangementer som går fra juni til oktober.

Dette året vil vi sikre mange mindre arrangementer og aktiviteter tilpasset situasjonen gjennom hele året og rundt i kommunen.  Som et alternativ til Lierdagene tar Lier kommune derfor initiativ til en Lieropplevelse-pakke.

Vil du bidra i programmet?

Sammen får vi til mer! Har du en idé som du ønsker skal gjennomføres, eller vet om et arrangement som burde være med i programmet? Lieropplevelser vil inkludere og støtte foreninger, næringsliv og organisasjoner som ønsker å få gjennomført sitt arrangement på en trygg måte. Både gjennom koordinering, råd rundt smittevern og økonomisk støtte. Her finner du invitasjon dersom du ønsker å stille som arrangør under Lieropplevelser 2021.

Praktisk informasjon til arrangører

Ønsker du å arrangere under Lieropplevelser 2021?

Ta kontakt med katarina.friis.stensland@lier.kommune.no – vi kan tilby:

·        Koordinering av arrangementer og samarbeidsparter

·        Felles markedsføring og synlighet

·        Mulighet for ekstraordinære tilskudd

·        Noen å diskutere ideer med

·        Smittevern

Alle arrangører må ha en smittevernsansvarlig, og må selv sørge for å følge gjeldende forskrifter og retningslinjer rundt smittevern. Vi bistår gjerne med rådgivning, ta kontakt!

Hva er ditt ansvar som arrangør?

·        Utpeke en smittevernsansvarlig for arrangementet

·        At arrangementet følger gjeldende standarder om smittevern

·        Tilrettelegge og tydeliggjøre smittevernsrutiner for publikum

Bak Lieropplevelser 2021 er det en prosjektgruppe fra kultur og fritid i Lier kommune som har stått for planleggingen og løsningen for årets alternativ til Lierdagene. De håper flere arrangører ønsker å delta slik at Liers innbyggere og besøkende får mange flotte opplevelsesmuligheter i juni til oktober.