Nå blir det åpen kafé hver uke

Fra 20. august er språkkafeen i Lierbyen åpen hver lørdag. Og du - kafeen er åpen for alle. Vi byr på gratis kaffe, te og vafler, og setter frem bøker og lekekasse for barna.

I om lag ti år har Lier Sanitetsforening og Lier Røde Kors arrangert åpen kafé på Lierbyen seniorsenter i samarbeid med Lier kommune.

Hit kommer mennesker med minoritetsbakgrunn for å lære norsk ved å møte andre for en prat - naturligvis over gratis kaffe og vafler.

Kafeen er imidlertid åpent for alle, så hvem som helst kan ta turen innom for en hyggelig ettermiddag mellom klokken 12.00 og 14.00. Det blir satt fram bøker og en lekekasse for barn, så her kan både store og små finne seg til rette.

Åpent hver uke

Kafeen har tidligere holdt åpent annenhver uke, men fra og med 20. august kan møteplassen åpne hver lørdag takket være to nye frivillige samarbeidspartnere – Kiwanis Club Lier og Kirken i Lier.

– Dette er en mulighet til å utvide norskkunnskapen sin og bli kjent med nye mennesker. Jeg vet også at det blir en del utveksling av tradisjoner og matoppskrifter fra hjemlandene. Noen benytter også anledningen til å få informasjon om hva som skjer ellers i kommunen eller hjelp til å lese offentlige papirer, forteller koordinator hos Lier frivilligsentral, Kari Tomine Isene Bodnar.

Har du spørsmål kan du sende dem til frivillig@lier.kommune.no eller ta kontakt på telefon +47 458 95 880.

Her finner du mer informasjon om åpen kafé.

Adresse: Vestsideveien 9F, i Meierigården.

English:

From Saturday 20. august you are invited to open café, also called language café, at Lierbyen seniorsenter. The doors will be open from 12.00 to 14.00 every Saturday until 17. desember.

The café is open for anyone at any age, but one of the main goals is to gather people from a minority background to learn norwegian.

It will be served free coffee/tea and «vafler» and there will be toys available for children. You can also get more information about activitities in Lier kommune, or get assistance with translating documents.

If you have any questions regarding the open café you can direct them to frivillig@lier.kommune.no or by phone at +47 458 95 880.

Hope to see you.