Nå kan Lier-elever søke seg til Naturskolen

Naturskolen i Lier er et tilbud til barn og unge som av ulike grunner ikke trives så godt i hverdagen. Én dag i uka drar naturskolen på tur sammen. Søknadsfristen for å være med er 20. september.

Naturskolen i Lier er et frivillig turfellesskap for alle barn og unge som ønsker seg mer motivasjon og glede i hverdagen. Med naturen som arena, er skolen på tur én dag i uka i 12 uker.

Elevene søker selv opptak etter eget ønske eller anbefaling fra skolen, og søknadsfristen er 20. september. Målgruppen er elever i 8.-10. trinn som av ulike grunner ikke trives så godt som de skulle ønske i dagens situasjon, og derfor ønsker seg en endring i hverdagen.

For påmelding til Naturskolen send mail til Are Sofienlund på are.sofienlund@lierskolen.no

Følgene lenke fungrer for påmelding på elevenes iPad: https://forms.office.com/r/qeZX5ZBQBR

Skal erfare mestring

Etter endt naturskole er målet at ungdommene har erfart mestring og positive opplevelser sammen med andre i naturen, og at de har en tydeligere forståelse av hvilke valg som er viktige for dem, og er tryggere på gjennomføring av de valgene.

Ungdommene skal etter endt prosess kunne se tilbake på gode naturopplevelser, kjenne at de har vært en del av et fellesskap og dannet et nytt positivt mønster for hvordan de tar beslutninger i hverdagen.

Naturskolens visjon er at alle barn og unge skal våkne opp om morgenen og tenke "dette får jeg til".

Metodikken til Naturskolen er basert på noe som heter Trygg av natur.

Her finner du mer informasjon om Trygg av natur