Lier kommune har ansatt Marianne Thorrud til å ta over etter rektor Laila S. Steensen. Thorrud starter i stillingen første oktober.

Nåværende rektor ved Lierbyen skole, Laila S. Steensen, går med pensjon i slutten av oktober. Det er nå klart at hennes arvtaker blir MarianneThorrud, tidligere inspektør ved Stoppen og Høvik skole i Lier. Thorrud har de siste syv årene vært rektor ved Tislegård Ungdomsskole i Kongsberg.

Nyttig for digital satsing

Thorrud og nåværende rektor skal overlappe hverandre fra Thorrud er på plass og ut oktober til Steensen går formelt av med pensjon.

- Vi ønsker MarianneThorrud velkommen tilbake til Lier. Hun har vært en ressursperson i forbindelse med at alle elever i Kongsberg har fått hver sin digitale enhet. Dette er veldig nyttig for lierskolen, med tanke på at vi er i gang med samme type satsing her, sier oppvekstsjef Kari-Ann Dale i Lier kommune.

Lierbyen skole har omlag 240 elever fordelt på 8.-10. klasse og tre-fire paralleller. Skolen tar imot elever fra Hegg og Egge barneskole.